Oh, my God!

Skor!!! Jag hatar skor!!! Verkligen, jag hatar skor...

Jag varken vet, kan eller vill något om/med skor. Jag har dem på fötterna. And I think that´s all I have to say about that. Var är Zara när jag behöver henne?! Hon som alltid har snyggast matchande skor/stövlar/pumps och allt vad det heter. Hon som till och med drömmer om skor. Hon finns definitivt inte här i Sjöboviken och hjälper en lätt försåndshandikappad frun. Å, nej. Jag är helt allena. Utelämnad till mitt ett tycke och smak. Och det är verkligen något att sucka över!

Min fina, fina klänning. Som jag ska ha på bröllopsfesten. Det kommer att bli den och jag. Inget annat. Jag vet inte ens vilken färg jag ska ha på strumpbyxorna. Om jag ens ska ha några! Det är knappt att jag vet vilka trosor jag ska ha. Om jag ens ska ha några. Så jag får väl lov att stå där i min fina, fina klänning utan vare sej skor, accessoarer eller underkläder. För jag vet då verkligen inte hur jag annars ska kunna lista ut vad som är snyggt och passar till mej och min fina, fina klänning.

För övrigt känns det inte vidare roligt med stress/nervösutslag i hela ansiktet. Gud, jag ser inte klok ut!!! Vad är det för nåt?! Va?! Att jag, som för tusende år sedan passerat tonåren, ska få finnliknade utslag fulla nyllet. Så här innan The Big Day. Jag får lov att ta mej råd att uppsöka en hudterapeut. För så här kan jag inte se ut. Och när jag väl är inne på den banan kan jag lika gärna uppsöka en stilakut, en antistresscoach och en så-här-gör-man-för-att-släppa-kontrollen-you-freak psykolog.

Helt enkelt:

Jag ser fan inte klok ut!!!! 

Och jag menar det verkligen.

Dagens tacksamhetstanke:

TACK för att jag fortfarande har en date till festen! 

Kommentarer
Postat av: sara

jag tror att du är skitsnygg som alltid, men annars hade jag gärna hjälpt till med styling då det faktiskt, tro det eller ej, är ett av mina intressen. skor liksom - åhh! och underkläder. och kläder rent allmänt. loves it!

2009-02-09 @ 23:44:09
Postat av: Cissi

Jag skrattar lite faktiskt.. Alltså åt att du har en date till festen. Mktmkt roligt... Men du, du har världens vackraste hy! Jag lovar. Det kan inte vara så illa som du säger. Annars kan du få sitta bredvid mig. Har ju som bekant remiss till hudkliniken, så då kommer du framstå i bättre dager!

2009-02-11 @ 08:59:36
Postat av: annica

Hörru Kickelina! Jag finns om stressen äter dig!

Skor kan jag inte nåt om tyvärr, men jag kan rekomendera ett par trosor under stassen... Puss!

2009-02-11 @ 09:20:45
Postat av: Zara

Har tackat dig på facebook, utnämner mig själv till skoorakel...konstigt ord det blev! Ja som sagt det är en ära att bli omnämnd i din fantastiska blogg!!! Pöss Z

2009-02-14 @ 19:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0