Rensning och lite nostalgi.

Rensar, städar och sorterar. Hittar en massa foton från USA-tiden. Längtar mej galen tillbaka! Har också hittat bilder från andra resor och jag kan verkligen inte slita mej från att tänka och minnas.

Men...

Nu är jag i Sjöboviken. Rundlagd och snart tvåbarnsmamma. Med lite förvärkar och dålig andedräkt.

"Nu luktar det inge bajs mer. Nu är det bara mamma som luktar blä i munnen."
Lennon 2 år

Känns så där faktiskt. Att min son inte vill att jag ska komma för nära. But I don´t blame him. Jag är likadan. Tål hardly any dofter. Ytterligare en fin egenskap som jag fört vidare till min ättling.

Det kliar i mej. Vill bli av med alla julsaker! Ut med julgran och alla blommor som numera är halvdöda. Efter annandagen är det liksom över. Mysigt i december, men nu räcker det. Nu vill jag ha tillbaka myslampor och andra färger än rött. Julen har gjort sitt. Det har verkligen varit mysigt. Men jag vill ha nytt nu! Nytt år. Ny bebis. Ny kropp (in my dreams!). Ny bil. Roligare funderingar samt fräschare andedräkt!

Vi har fortfarande inget namn till bebisen i magen. Vi vet verkligen inte! Alla förslag vi har känns torra och tråkiga. Börjar ärligen få lite ångest inför det. Vill inte ha en bebbe som heter Lillebror, Lillen eller något annat fantasilöst tills vi slutligen hittar ett namn som känns okej. Nej, jag vill ha ett namn som känns som Lennon. Så rätt! När han var ute tvivlade vi aldrig på vad han skulle heta.

Andra funderingar nowadays är typ; Har jag magknip eller sammandragningar? Borde jag packa BB-väskan nu? Vad ska vi äta till lunch/middag idag, imorrn, övermorrn etc? Ska jag byta om till kläder idag eller vandra runt i pyjamas? Kanske borde jag torka lådor och luckor i köket?

Så outhärdligt tråkigt att jag somnar!

Därför fortsätter jag att bläddra genom foton från förr. När jag var ung, smal (förutom de första åren i USA!), galen, rolig, pigg och full med ideér och energi. På den tiden hade jag säkerligen haft tusen förslag på coola namn till allas bebisar!

Blev till sist så nostalgisk att jag letade upp alla favvolåtar från resandetiden på youtube. Här är en av dem. Finns en bättre version med Bruce Springsteen men videon var så tråkig. Därför får ni stå ut med snygg-Jon igen :)







Kommentarer
Postat av: Malin

Hej bästa du. Vet du, jag är glad att du är "gamm-Kicki" och jag är "gamm-Malin" för vi är faktiskt bättre versioner av det unga tokiga förlagorna. På rikt alltså. Iaf DU! Jag vill sitta med min erfarenhet och jag vet också att du inte vill ha tillbaka vissa perioder av galenskap:). Jag tittade mig i spegeln häromdagen och kom plötsligt på att jag gillade hur jag såg ut. Jag har aldrig, aldrig i min "ungdom" tyckt om mitt utseende förut. Revelation!!:). Måste ha med åldern att göra. Visst är "youth is wasted on the young" ett riktigt uttryck!! Men jag gillar hur du ser ut och är NU! Puss

2009-12-30 @ 12:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0