Ledsamt

Jag älskar teveprogram i stil med Lyxfällan och Rent hus. Av mindre ädla skäl dock.

Jag känner mej som en bättre människa. Lite för mer än dem det handlar om. För jag har iallafall inte lån som överstiger sakernas värde och handlar aldrig på kredit. Mitt hus kanske inte är hundhårsfritt men någon ingrodd smuts finns icket. Heller inga kartonger fulla med skräp som borde kastats för längesen. O, nej! Jag har ordning på både ekonomi samt hus. Därmed är jag lite bättre.

Så ligger det ju förstås inte till. För hur kommer det sej att jag måste se dessa program? Varför känner jag mej lättad när jag tittar och inser att sådana stora problem har inte jag? Varför känner jag mej normal? Varför är det skönt att veta att andra har större issues än jag själv?

Är det för att  jag inte vill förstå att jag inte är perfekt? Att varken jag eller någon annan människa ALLTID har "rent mjöl i påsen"?

Egentligen är det ju en hemsk sida hos mej! Som om jag gottade mej åt andras olycka. För att få känna mej lite perfekt åtminsone. 

När det sedan händer otäckt jobbiga saker i min egen familj, hatar jag plötsligt allt det perfekta! Då blir jag rädd för människor som är som jag. Som hör om andras olycka och tänker; "Phu, tur att det inte händer mej!". Jag vill smälla till dem och skrika åt dem att sköta sitt! Att titta och se att de själva faktiskt heller inte är perfekta.

Ibland händer det saker i livet som blir en dyr läxa. Nu har det hänt mej. I min familj. Jag är arg, ledsen, rädd, orolig, förtvivlad and u name it! Mina tankar ligger som ett ihoptrasslat garnnystan och det är till synes helt jävla omöjligt att hitta ena änden.

Det är nu jag inser att ALLTING även kan drabba mej. Saker händer inte bara andra. Nog har jag väl vetat det. Men nu står det så tydligt skrivet framför mej. Det är nu jag ser det och upplever det.

"Allt som inte dödar, härdar."

Sägs det. Och jag antar att det är sant. Men just nu känns kostnaden för hög. Nu vet jag inte om jag kan betala priset.

Livet är jobbigt och tungt nu. Jag vill helst av allt somna för en stund. Sedan vakna när allt ordnat upp sej. När allt är bra igen. När jag kan fortsätta med att "vara perfekt". När ett rent hus och välordnad ekonomi känns som det viktigaste i livet.

I nöd och lust sa vi för ett år sedan, jag och Johan. Och jag är jävligt glad att han lovat detta!





 

Kommentarer
Postat av: Malin

Puss och stor, stor energikram!

2009-12-17 @ 11:24:03
Postat av: sara

kram på dig fina! (och det är sant faktiskt, det där om att det som inte dödar härdar. jag har lärt mig den hårda vägen. även om det kanske inte känns så just nu, så blir det bättre sen. så småningom. jag lovar!)

2009-12-17 @ 13:53:29
Postat av: pia

Vännen, vad som än hänt! Du har många vänner runt, dig! Fina människor som finns där för dig..jag brukar tänka när jag är nere att jag har åtminstone fina fina vänner och det torde säga något om mig oxå.

ÄVen om det inte hjälper!

Finns här för dig! stork ram

2009-12-17 @ 17:59:35
Postat av: Annica

Kramar... Jag har många när de behövs! Tack för dina!

2009-12-18 @ 07:38:30
Postat av: Ulli

Fina du!!! Många kramar till dig, det kommer kännas bättre och snart får du fokusera på din lillprins.



Underbart foto



2009-12-18 @ 09:58:21
Postat av: Rosie

Nu blir jag orolig.. Finns här det vet du.. Största kramen till dig min fina vän som jag fann sent i livet!

2009-12-18 @ 15:13:07
Postat av: Cissi

Det kommer ordna sig, det vet jag. Jag tänker på dig och älskar dig min vän!

2009-12-22 @ 08:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0