Bajs.

Ledig dag med Lennon. Mysig promenad genom häst/fårhagen.

Lennon: "Mycke bajs! Stooooor bajs! Mamma plocka upp den bajsen!"

Jag: "Mmmmm..."

Lennon: "Inte äta bajs! Bajs äckligt! Lennon bajsa toaletten!"

Jag: "Mmmmm..."

Tänker på något helt annat.

Lennon: "Oj, så många bajs! Titta mamma!"

Jag: "Mmmmm..."

Lennon: "Mycke bajs Geisha rulla sej! Geisha äter bajs! Hahaha!"

Nu lyssnar jag, vänder mej om och ser min hundjävel på rygg i en stor bajshög.

Jag: "Geeeeeeeishaaaaaaa! Hiiiiiiit! Geeeeeeeisha, kom hit sa jag!!!!!"

Lennon: "Oj! Geisha blä. Geisha bajsa toaletten!"

Sen mumlar jag diverse fula ord om hunden och vi går vidare. Jag försöker ignorera bajslukten och istället njuta av solen.

Då kommer en häst gående mot oss.

Lennon: "Ta boooort hästen!"

Jag. "Hästen är inte farlig. Hästen är snäll!"

Lennon: "Mamma bära Lennon!"

Jag lyfter upp honom och hästen passerar. Sätter ner Lennon på marken och inser att mina byxar är fulla av häst/fårbajs efter ungens skor. Jag böjer mej ned för att plocka lite gräs som hjälp till att ta bort de mesta av bajset. Runt min hals hänger pipan jag använder för att kalla in hunden med. Upptäcker att jag självfallet böjt mej ned på fel ställe för nu hänger pipan med munstycket i en stor och nylagd bajshög.

Lennon: "Oj! Pipan bajsar! Lennon blåsa!"

Så efter den härliga morgonpromenaden i hagen var vi alla tre nedkladdade av bajs. Vissa av fri vilja, andra på grund av äcklig hund samt rädd son.

Jag fikade aldrig när vi kom fram till vattnet.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Shit happens.

2009-08-14 @ 16:29:56
Postat av: pia

Cissi tog min kommentar, ;) Shit happens..

tur för oss du delar med dig så vi får kul!

Ses snart min vän! kram

2009-08-16 @ 20:44:56
Postat av: pia

Cissi tog min kommentar, ;) Shit happens..

tur för oss du delar med dig så vi får kul!

Ses snart min vän! kram

2009-08-16 @ 20:45:07
Postat av: Malin

Nu är jag tillbaka från Cypern och in i vardagsliv igen, bläää!Ser att mycket har hänt i sjöboviken, bajs och fukt i golv. Fy fasen alltså. Du tänker rätt, rada upp allt gott som ett mantra. Jag saknar dig hörru! Ringer snart! PUSS

2009-08-17 @ 20:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0