Sjukstugan

Saker jag samlar på nu för tiden:

- Snor i näsan
- Använda snorpapper vid sängen, på soffan, på alla golv, i jackfickan samt handväskan.
- Allehanda baciller
- Damm
- Bankpapper av typen vad-betyder-dessa-och-borde-jag-spara-dem?
- Framkallade kort som aldrig ramas in

Inget av det jag samlar på är min hobby. Och inget av ovanstående känns speciellt värdefullt att spara till tuffa tider för att sälja av i Antikrundan.

Gud, jag vill bli frisk!!! Och jag vill feng-shuia!

Till och med min hund är sjuk. Veterinären blev förfärad över infektionen i hennes öron. Jag kände mej som en hundplågare som väntat så länge med sjukbesöket. Och uslare kände jag mej när jag hostade till av summan det kostade mej att få henne frisk. När hon tittade på mej med de där svarta sneda ögonen (min hund alltså, inte veterinären!) förstod jag att hon anklagade mej för både vanvård och snåljåpsfasoner. Sen somnade hon på undersökningsbordet. Och när vi hade betalat apporterade hon sitt eget koppel. Kanske är hon inte så klok ändå....?
 
I see pregnant people!!! Överallt! Kom på mej själv häromdagen med att må illa samt längta efter gröna äpplen och Sibylla-hamburgare. Precis like the old days när Lilleman låg därinne i mej. Blev så nervös att jag var tvungen att ta ett gravtest. Men ingen till liten galning låg därinne. Kändes förvånansvärt skönt att så var fallet.

Inte för att jag ABSOLUT INTE vill ha ett till barn utan snarare för att det barnet vi redan har börjar visa sina true colors. Och jag anar att detta bara är en liten promille av det han kommer att bli. Jag kanske inte var den rätta att avla ett barn med...?

Lilleman har fått mitt temperament, mitt tålamod (hur nu det gick till eftersom jag ej besitter något sådant), min klumpighet samt mitt labila humör.

God luck, Johan!!!

Nu måste jag sluta. Min man ligger i sängen och suckar ljudligt över tänd lampa.



Kommentarer
Postat av: Cissi

Haha jag skrattar ihjäl mig åt att hon apporterade sitt eget koppel. Alltså jag vet ju inte ett jota om hundar men jag antar att det var dåligt. Och du var den rätta att avla. Avla mer, de blir ju så söta! Riktiga champions. Kan inte stava till det tyvärr.

2009-04-17 @ 07:29:35
Postat av: Rosie

Jag håller med Cissi och skrattar när jag läser! Du skriver så underbart härligt! Krya på dig kära vän! Fast du är sjuk så var du otroligt söt i dag på Marieberg!

2009-04-17 @ 16:52:27
Postat av: Ulli

Ja jag instämmer i lovords kören

Du skriver mkt roligt!



Och lilleman är i en katastrof ålder, det blir bättre snart (typ runt 3,5 års åldern) I promise. Ja om han nu inte ärvt dina gener rakt av såklart... ;-)

2009-04-17 @ 19:24:45
Postat av: Annica

Puss vännen... Tror inte vanvården var överhängande do not oroa dig! Jag låna både svartafaran och skitungen... när helst du ska feng-shuia... Jag har ju en tendens att frivilligt beblanda mig med Liss-Daniels-gener så kan fortsätta min destruktiva banan med Agnemyrarna också. Hihi, men jag kan höra mormor Eva flina lite.... Varså god! ;-)

Krya på dig, Stumpan!

2009-04-18 @ 11:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0