Farbror Doktorn.

Lennon: "Dotttor!"

Jag: "Ja, doktorn är snäll!"

Lennon: "Näll."

Doktorn: "Hmmmm...jaaaaa....hej du...."

Doktorn klappar min nakna unge lite grabbigt sådär på armen. Lennon ser förskräckt ut, sträcker armarna efter mej och börjar gråta.

Jag tänker: "Socialinkompetenta gubbe! Prata till honom på barnspråk!!!"

Men säger: "Doktorn är snäll (my ass!!!)! Titta, där är grisen!"

Doktorn känner på mitt barns pung. Lennon gråter.

Doktorn: "Jaaaaa...det blir remiss....till urologen....jaaa....vatten i pungen...hmmmm...så ja så ja....hmmm..."

Jag: "Titta Lennon en häst!"

Lennon: "Päppaport!"

Jag (stolt): "Jaaaaa, hästtransport! Vad bra du pratar!"

Doktorn. "........"

Han skiter i mitt barn! Dokor-jäveln sitter där vi datorn och skriver en jävla remiss istället för att först och främst vara normal i sitt beteende mot ett barn och vidare (detta kommer bara ni mammor därute att fatta) kanske också berömma det svåra ordet han just (må vara svårt för vissa att uppfatta, but still) uttalade!

Jag fattar bara inte hur han fick sitt jobb! Vem tyckte att denna skrämmande tafatta gubbe nog skulle passa utmärkt i möten med barn?! Jag bara undrar!? I am shocked! Shocked!!!

Men jag överlevde och så gjorde även min son.

Helgen har varit underbar! Vin på en terass med utsikt över Hjälmaren tillsammans med roliga människor och senare plockbuffe, mera vin samt många skratt. På natten sov jag ostört eftersom barn och hund övernattade hos farmor och farfar. Vidare spenderade jag min söndagsförmiddag i soffan framför teven och njöt av ensamheten.

Jag insåg under lördagskvällen hur mycket tant jag blivit när kommentarer som "Nä, det är en dag i morgon också." eller "Dricka två kvällar i rad....nä, det pallar inte jag!" eller "Jaha, om man skulle tänka på refrängen då." stod som spön i backen. Småbarnsmammor och vinkvällar är jävligt LITE party! Innan tolv sov jag och detta INTE på grund av för mycket alkoholintag utan snarare för att "det faktiskt är en dag i morgon också!" Suck...

Gällande makens arbetslöshet så har magontet släppt! Hos både honom och mej! Vi är förvånansvärt glada och positiva. Det kan bara betyda glada nyheter inom snar framtid! Eller hur?!

Må så gott!


Kommentarer
Postat av: Jessica Hörnberg

Men gud vilken läkare. Jobbar man med barn så måste man bemöta barnen på deras nivå.

Kram

2009-04-06 @ 09:24:06
Postat av: Ulli

"Päppaport!"

Herregud...att han inte fattade att sånt ska berömmas...när du dessutom tolkade så fint.

Nä, bort med den doktorn omedelbums!!!



Dessvärre finns alltför många barnläkare som hamnat på fel plats i livet.



Hur var det med Lennon då? Har han ont?



En dag i morgon också...orkar inte ens kommentera det, känner bara igen mig allt för väl o när man struntar i att det är en dag i morgon också så kommer det surt som ....



Kram kram

2009-04-06 @ 11:33:34
Postat av: Cissi

Lilla älskade prinsen! Han är så duktig och det var läkaren som var dum i huvudet! Lilla hjärtat skulle vara naken och allt ju! Jag står på din (samt fiskens) sida! KRAM

2009-04-07 @ 09:17:36
Postat av: pia

Hej fin...håller med - herre gud vilken karl - man kan ju undra varför jobba med människor överhuvudtaget, och varför barn!!! Hur med lEnnon? Vatten i pungen- är det farligt? har aldrig hört talas om det!

hur gick det igår för maken? Fick ngt besked?

Tänker på er och är tacksam!!! puss puss

2009-04-07 @ 09:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0