That´s what friends are for!

Jag skrattar åt kommentarerna till mitt förra inlägg :) "Hotta upp sporten" och "byta folkbokföringsadress". Gulliga, roliga ni!!! Tack alla som kommenterar!

Jag är också så oerhört glad och tacksam för alla mina fina vänner! I förtvivlan finns ni där och stöttar med kärlek och vänskap.

Igår fanns ni där och höll mej flytande. Jag vet att ett förlorat jobb inte är ett dödsfall eller ett besked om en allvarlig sjukdom. Men rädslan i mej över att kanske förlora det liv vi lever nu är ändå stark. Oron över att maken inte ska hitta ett nytt arbete biter sej fast och jag grips av panik när jag tänker på en annan familj i vårt fina hus. Att bröllopsresan skjuts upp eller att en car-port inte kan byggas, känns tråkigt men inte ångestladdat. Att vi inte kan göra roliga saker för våra skattepengar vi får tillbaka känns segt, men absolut överkomligt.

MEN...

Att kanske behöva flytta ifrån vårt nya, fina hus och överlämna nyckeln till främmande människor känns så magsårsrelaterat att jag vill kräkas!!!

När tårarna rann igår, fanns ni där och höll om. När oron svämmade över talade ni lugnande om ljus framtid. Tusen och åter tusen tack!!!

När jag senare kom hem på kvällen hade Malin skickat finaste inslagna presenten med posten inför min födelsedag! Jag blev så glad :) Föräldarna hade skickat presentkort och maken hade planterat (jag är chockad över hans gröna fingrar) underbar blomma, tänt ljus, inhandlat godis, samt ngt hemligt ;)  

När jag så kommer till jobbet, får jag av min fina vän Rosie, en helt suveränt bra present som förmodligen räddat mina coola sotsminkningar för all framtid! Tusen tack för borsten (eller vad det nu heter)!!!! Och ikväll har underbara Annica bjudit in till middag!

Andra vänner har ringt och grattat eller skickat fina hälsningar på Facebook! Jag känner mej otroligt lyckligt lottad över att ni finns! Allihopa!!! Jag hoppas att ni vet och alltid minns hur mycket ni betyder för mej, fina vänner!

Nu försöker jag fästa uppmärksamheten mot allt det ljusa i mitt liv och allt bra som kan hända! Jag känner mej trygg i att ni finns där och stöttar. Med er omkring mej känns livet lyckligt även i mörkaste tider!!!

Kram till alla er som jag älskar så mycket!!!


Kommentarer
Postat av: stina

Hoppas allt ordnar sig! Håller tummarna att det dyker upp nytt jobb!! Johan kan komma och jobba som Barnflicka åt en bebis som jag hoppas kommer snart :)Så kan jag sitta på fik och fika!

Skämt och sido så känner jag på mig att det kommer lösa sig. Säg till om det är något vi kan göra!! KRAM

KRAMAR!!

2009-04-03 @ 19:31:09
URL: http://stinalindgren.blogspot.com/
Postat av: Pia

Jag håller tummarna för ett nytt jobb inom en snar framtid.. Det ordnar sig, ska du se..

Kram!

2009-04-04 @ 10:39:45
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: pia

Hej sötast!! åh har nog missat både det ena och andra...har Johan blivit uppsagd? Fy vad jobbigt det måste kännas! Tänker på er! Och så missade jag din dag- FÖRLÅT! Vet att jag tänkte på dig men så glömde jag...GRAttis gratttis grattis i efterskott!!!! Stor kram pia

2009-04-05 @ 18:24:04
Postat av: Malin

Puss på dig!! Skynda dig hit så jag får krama dig.

2009-04-05 @ 21:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0