Anonym kan dra!!!

"Håll din hund kopplad!" står det på en lapp som någon spikat upp på anslagstavlan i vårt område.

"Håll din mun stängd!" vill jag, barnsligt nog, spika upp.

"Undantag - jaktträning!" har denne någon sedan lagt till.

"Undantag - aldrig för anonyma jävlar!" vill jag kontra med.

Alltså, jag blir så satans förbannad på lappar! Vad är det för fel på mun mot mun-metoden?! Knacka för i helvete på hos mej och tala om att du inte gillar när hunden är lös! Så kan jag ge min syn på din syn (läs: felaktiga syn)!

Jo, jag fattar att inte alla människor älskar hundar. Och jag kan förstå att man inte vill möta en fritt springande hund i skogen när man själv är livrädd (eller vad säger du, Cissi?!). Men så länge föraren har uppsikt över sin hund och lätt kan kalla tillbaka den, då ser inte jag något hinder för lösa hundar. Bara för att man ser en lös hund tre kilometer längre bort kan man väl inte förutsätta att den är både livsfarlig, ute för att döda (kan vara att jag i stundens hetta nu överdriver en smula) och olydig.
 
Och sen då... Undantag- jaktträning! Vad i helvete vet anonym om sådant?! Om anonym ogillar hundar så mycket, hur kan då anonym tycka sej veta vad jaktträning innebär?!

Gubben som spikat är vår granne. En granne som faktiskt gillar oss och, konstigt nog, tycker att vi har den lydigaste hunden på området. Han är dock livrädd för dogs och irriterad på nybyggda hus och stökiga barnfamiljer. Förmodligen hade han inget annat att pyssla med så här på vårkanten och blev väl överlycklig när han såg en lös hund som han kunde spika upp ett klagomål om.

But still!!! Jag är ändå arg på lappar! Jag haaaatar lappar! 

"Din mamma jobbar inte här!"

No shit, Sherlock!!!

Please talk to me!!!

Så har jag slösat energi på ännu en onödig händelse i mitt händelselösa liv!


Kommentarer
Postat av: Lennie

Tagga ner morsan, tagga ner!

2009-04-21 @ 14:24:55
Postat av: pia

haha, men visst kan man skratta åt dem ibland..har du läst den där boken om "ta bort luddet" tror jag den heter...om just lapp-skrivandet i Sverige...den är hysteriskt rolig:)



Puss på dig och grattis igen till din make och det nya jobbet! kram kram

2009-04-21 @ 18:13:12
Postat av: Pia

Jag har ofta min hund lös, men möter jag någon kopplar jag henne. Det gör jag av hänsyn till den jag möter. Det hjälper nog inte att säga "hon är inte farlig, bara glad" till en hundrädd person! ;o)



Själv blir jag mest irriterad på hundägare som låter sin lösa hund springa fram till min kopplade hund UTAN att ha frågat först om de kan hälsa. grrr

2009-04-21 @ 23:36:54
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Fru L

Jag håller helt och fullt med Lennie! Älskar att han redan är så driftig. Pussar och Kramar

2009-04-24 @ 10:52:36
Postat av: Anna

"Undantag - jaktträning" haha.. va roligt att denne lappman ändå har hittat ett undantag i regeln.

2009-05-08 @ 21:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0