Pedant-Kicki

Jag städar jämt! Hela tiden och alltid. Jag tror att det är något fel på mej. Faktiskt! För så här har jag aldrig varit.

Om de som känner mej skulle delta i en frågetävling där frågor rörande mitt liv ställdes (har som ni märker HÖGA tankar om min betydelse för alla) och tiotusenkronors frågan löd:

Hur ofta städar Kicki?

A. När dammråttorna ligger svarta i hela huset.
B. Max en gång i månaden eftersom hon är en slarver.
C. Till jul.
D. Varje ledig minut.

Så skulle nog de flesta välja A, B eller (de som kände mej under USA-tiden) C. Men härmed meddelar jag hur fel dessa svar är. D, är hur ofta jag agerar städtant.

Nu tänker ni att jag överdriver. Men faktum är att jag inte gör det! Fråga Johan. Han är helt knäckt eftersom han ofta blir beordrad att, även han, dammsuga för trettionde gången samma dag.

Ibland undrar jag om jag fått någon allvarlig psykisk störning och kanske inbillar mej "hundhåriga" golv och äckliga handfat. Igår kväll gjorde jag ett test. Lovade mej själv att INTE dammsuga efter klockan fem. Försökte tappert fokusera på Lilleman (vilket jag ALLTID borde göra) och strunta i lortiga golv och äcklig toa. 

Det funkade! Men... När Johan kom hem var min hälsningsfras:

" Hej! Jag har ångest för att jag inte har dammsugit!"

Ingen kram, ingen puss. Bara ångest. 

Så i morse tänkte jag fortsätta övningen. Ingen dammsugning innan jag åker till min kusin!

Det sket sej! Jag var tvungen att suga bort, vad som kändes som en heel hund! Så tänkte jag att, vad skönt när Johan kommer hem, då behöver jag inte ha ångest. Men då var jag helstressad av andra orsaker så hälsningfrasen löd denna gång:

"Nu hinner jag inte till apoteket!"

Tillade också:

"Jag har dammsugit men du kan ju ta hallen och köket en gång till."

Så nu sitter jag här på jobbet och undar om jag kanske ska öva imorgon också...

Kickis onsdag:

08.00 - 09.00  Promenad med hunden.
09.00 - 11.00  Öva på att ignorera dammsugaren.
11.00 - 12.00  Fixa lunch och inte må dåligt över att golven är skitiga när vänner kommer över.
12.00 - 15.00  Äta och umgås med vänner samt öva på att inte ursäkta mej för lortiga golv och stökiga ytor.
15.00 - 17.00  Öva på att inte städa toan.
17.00 - 00.00  Öva på att inte dammsuga och inte tjata på Johan om min ångest för att inte ha dammsugit.

Nu har jag använt ordet dammsuga i olika former 10 ggr detta inlägg. Det är nog dags att avsluta och koncentrera sej på att bli normal! 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0