Sunk-Kicki

Jag bor på landet. Där får man se ut hur man vill! Ingen bryr sej för alla ser lika sunkiga ut. Men Johan tycker att jag dragit det hela till sin spets.

Idag när jag klädde mej inför promenad med hunden såg jag skräck i min makes ögon. Vet inte om han var mest rädd för att någon skulle se mej eller för att jag nu, i och med giftermålet, kände mej trygg i vårt förhållande och därför börjat strunta i min (annars så vackra) look. Något av dessa alternativ var det iaf men jag vågade inte fråga vilket. Han sa bara, "Snyggt!" och fortsatte med dammsugningen.

Jag hade på mej:

Grå mysbyxor med intorkad lera samt Lennons matrester på. Dessa var nedstoppade i blåmönstrade stövlar vars passform är mycket, mycket...hmmm...har inte ens nåt ord för den. Vidare hade jag min fin-sjal, Johans fleecejacka (tält på mej) och håret uppsatt i en hemskt slarvig tofs. Snygg...? Nä, men ack så bekväm, kände jag mej.

När sedan hunden hittade en låååång pinne att bära i munnen, var jag än mindre snygg, efter att hon slagit mej i baken med den ett antal ggr. Jag var svart av lera och det såg ut som ni vet vad.

Så här i efterhand... Ja! Jag ångrar klädvalet.

Men nu har jag annat att tänka på! Guuud, som jag längtar! På lördag åker vi till Thailand! Jag, Johan, Lilleman och mina föräldrar. I två hela veckor! Sol, bad, god dryck, ännu godare mat, massage, bokläsning, slappning....and u name it!

Nu skrattar ni hånfullt, jag vet. Ni tänker; "Haha...hon tror att hon ska hinna läsa, sola och bada och samtidigt ta hand om en ettåring." Kanske inte funkar i två veckor, men mina goa, goa föräldrar har lovat oss några dagar och nätter för oss själva då de gärna har Lilleman! Lovely...!

Tolv timmar i ett flygplan med en rastlös unge. Inget som stör mej! Jag har valium kvar sedan USA-tiden ; )

Nu ni... Fajitas, cola, chips, glass och en film. Kan söndagen bli bätrre?!



Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, jag ÄR avis. Gud så härligt. Mysig kväll du har framför dig. Puss puss

2008-10-26 @ 20:28:51
Postat av: Malin

Ps! Jag är oxå sunkig. Å jag är inte ens tryggt nygift:)...

2008-10-26 @ 20:30:00
Postat av: pia

god kväll söta vän, låter väl underbart härligt at få vara sunkig ibland....det är jag med (är ju oxå tryggt gift sen länge, haha).

Du, fasen vad underbart att åka till Thailand, och dessutom ha barnvakte..eller jag menar föräldrarna med dig.

Hoppas det blir så underbart som du tänker dig!

Ha det gott!! Kram kram

2008-10-26 @ 21:18:56
Postat av: Cissi

Jag är tamigfan gladast av alla. Jättekul. Verkligen. Hugo vaknade 4 i morse. (Jevla vintertid.) Men jättekul. Absolut.

2008-10-27 @ 07:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0