Fru Agnemyr berättar.

Jag har en ring på mitt vänstra finger! En vit guldring med en svart diamant! Jag älskar den! Nästan lika mycket som jag älskar Johan. Vi har gift oss!

Detta har hänt:

Jag: "Okej, då! Jag struntar väl i kyrkan då. Må så vara att jag inte får ha nån fin, vit klänning med snygg frisyr och läcker sminkning. Heller inga fint lackade naglar och snygga underkläder. Nej, okej! Jag kan hoppa det."

Lång paus följer. För jag VET att Johan ska säga:

J: "Okej då, gumman! Klart vi ska gifta oss romantiskt i kyrkan. Å du kommer att vara den vackraste någonsin. Självklart gör vi det!"

Istället säger han:

J: " Vad bra att du säger så! För jag vill inte ha nåt religiöst trams som jag ändå inte tror på!"

Jag bara tittar på honom och undrar... Hur fan gick detta till? Han vill verkligen INTE! Han säger nej! Till mej! Trots att jag använt argumentet att han INTE ska behöva stå i centrum för allas blickar. Jag kan göra det!!!"

Flera månader av snack om det här med att bli fru:

Jag: " Men dåså...då kör vi på det här. I hemlighet och sedan en fest!"

J: " Mmmmm..."

Jag: " Hallå!!! Säg nåt!"

J: " Ja, det blir bra! Det blir jättekul!"

Typ så såg mitt frieri ut. Romantiskt, va?!

Men faktum är att jag gillar hur det har blivit. Det ÄR liksom inte jag och Johan att stå där framme i kyrkan och se fromma ut. För det är vi INTE. Definitivt inte jag! Å nu har jag min fina, fina ring utan att jag har lovat Gud och Jesus en massa saker som jag egentligen bara vill lova Johan. Må så vara att domaren som vigde oss var besynnerligt kort i växten och fult klädd i en för stor kavaj med en mycket questionable andedräkt. Eller att han hela tiden läste innantill och att vi inte hörde ett smack av vad han sa.
Men jag hörde Johans svar... Och det var ett JA! Han vill leva med mej!!! Med mej! Lilla Kicki...som knappt vågat säga orden tryggt förhållande, än mindre äktenskap! Men nu har jag ett... Ett äktenskap. Med en man som jag dör för! Jag fattar inte min lycka!!! Den är så stor, så stor! Min make sa även på kvällen:

"Jag är glad att det är du , Kicki! Att du är min Fru!"

Finns inget finare att höra!

Och festen... Den kommer att bli hejdundrande galet rolig!! Hans och mina vänner i samma lokal, med sprit i glasen. Jippi!!!

Och detta, mina vänner. Detta är min nya blogg!

Kommentarer
Postat av: sara davidsson

å vad roligt med blogg kicki, och grattis till giftemålet! så himla fint att läsa om!

2008-10-21 @ 20:38:06
Postat av: Bea

Blogg minsann, trevligt! och ett gott skratt fick jag mig...

2008-10-21 @ 22:13:46
Postat av: Malin

Hurra! En ny blogg att följa. Nu gäller det att du uppdaterar min sköna, annars blir din vän arg så de norrlänska tallarna skakar.

PUSSSS

2008-10-21 @ 23:10:58
Postat av: Ulli

Det är så härligt att läsa dina rader är så glad för din skull mej oj oj oj vad avundsjuk jag är :-)

Kramis

2008-10-22 @ 06:10:35
Postat av: pia

Vännen, stort grattis igen och jag ser verkligen fram emot att följa ditt liv genom bloggen..fullkomligen älskar ditt sätt att skriva..blev lite av en junkey när du var overthere!.

Önskar er massor av kärlek!!!

2008-10-22 @ 08:19:44
Postat av: Cissi

Jag älskar att du bloggar! Mer mer mer!!!

2008-10-22 @ 08:21:05
Postat av: Fru L

Älskingen JAG kommer att läsa allt du skriver!! Eller kanske inte riktigt allt...jag läser mellan raderna om du skriver att Johan gjort något fel för det händer ju inte.....

2008-10-22 @ 13:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0