The trip II

Torsdag.

Vi har kommit till ro, nastan borjat leva pa Thai-tid samt brant oss i solen. Jag har aldrig i hela mitt liv druckit sa manga ol pa sa fa dagar och heller inte atit sa manga omeletter till frukost som nu.

Dagarna spenderas pa stranden och vid poolen. Lilleman sover for- och eftermiddag, han ar TROTT! Nastan hela tiden :) Men emellanat orkar han plaska i vattnet samt ata kilovis med vattenmelon! Jag har dock lite daligt samvete for vad jag annars stoppar i ungen. Tydligen duger inte thai-maten for herrn, sa oftast blir det hamburgare eller kyckling med pommes. Jag som lovade mej sjalv att aldrig ge honom sadan skrapmat som jag sjalv skadat mej med i alla dessa ar. Men vad gor man..? Han maste ju ata.

Vi har det bra! Jattebra! Men jag forundras over att jag knappt marker vad jag gor eller att tiden gar. Forr, under semestern, gjorde man ju vad man ville nar man behagade. Nu har det mesta andrats. Inte for att jag ar forvanad. Visste ju att mycket skulle bli annorlunda med en unge i bagaget :) Pa manga satt, roligare, pa farre satt, oroligare.

Ar liiivradd att mitt barn ska fa forsta gradens brannskador sa jag smorjer som en galning. Lilleman blir arg. Ar orolig for att han inte ska fa tillrackligt med naring sa jag matar som en galning. Lilleman blir arg och bajsar MYCKET! Jag undrar alltid om vi har packat tillrackligt infor stranden sa jag packar som en galning. Johan blir arg.

Tycker dock att jag efter nagra dagar har blivit en riktigt cool semester-morsa : ) En san som tar ungen pa armen och drar jorden runt utan minsta oro for varken sjukdomar, svalt eller fula gubbar som ska kidnappa hennes barn.
 
Naja...nu ska vi inte overdriva. Men coolare ar jag och Lilleman tycks onekligen bli gladare av det.

Ska tillagga att det ar underbart bekvamt att ha foraldrarna med i bagaget : ) Promenader, middagar samt shopping blir sa mycket enklare om man kan lamna sonen hemmavid. Iaf nagra kvallar under denna semester.

Nu vantar ytterligare en kall ol! Kan ni fatta?! Jag som knappt gillar ol.



Kommentarer
Postat av: Ulli

Sitter o läser din blogg o drömmer mig bort från novembervädret. Härligt att få höra hur ni har det.

Drick o bada på bara...

KRam

2008-11-06 @ 13:33:09
Postat av: Malin

Malin: stiger upp kvart i sju, as-trött och cyklar till skolan i 7 minus.

Kicki: Vänder sig å somnar om sedan mor och far tagit hand om bejbin.



Malin:Skriver utfrån brottsrådets hemsida och ingenting funkar så samma papper kommer ut gång på gång och hennes kopieringskort blir tomt.

Kicki:Tar dagens första öl.



Malin:Kommer hem till lunch och ingenting finns att äta. Skalar en banan.

Kicki: Tar dagens andra öl...



Malin: Sätter sig vid datorn för att kolla igenom litteraturlistan och grnyr när hon ser va sjukt mkt böcker hon måste fixa för miljoner kronor.

Kicki:Matar bejbin med vattenmelon och tar några bitar själv samt sköljer ner med en appelmartini.



Malin:Önskar hon vore i Thailand

Kicki:Är i Thailand



Hihi...skönt att höra att ni har det bra.

PUSS





Malin:

2008-11-06 @ 14:36:47
Postat av: Annica

Fy... Jag vill också ha en kall öl med vattenmelon på sidan... Jag tycker om Öl!... och vatten melon.

Jag Pussar på hundarna! Massor!

Kram Annica

2008-11-07 @ 16:25:22
Postat av: pia

Men ÖL är som godast på semestern, och allra helst när barnen vilar:) njut

2008-11-12 @ 18:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0