Cigaretter i Thailand

Jag HATAR cigaretter! Speciellt sadana som riktas mot min dyrbara son, sovandes i sin vagn!

Alltsa okej, jag fattar att manga gillar sin last. Helt i sin ordning - jag bryr mej inte. Sa lange manniskor skoter sin last pa avstand fran mej och min skatt. Jag blir helt galen - far lust att fimpa ackel-ciggen i manniskans ansikte.

Idag fick jag nog!

Under flera dagar vid poolen har ett par suttit i sina solstolar och kedjerokt. Jag har varje gang gatt ivag med Lilleman for att slippa ha en son som roker en fjardedels cigg. Men idag sov lillen under det enda tradet som gav skugga och jag kunde inte flytta honom. Da sitter ful-paret (som dessutom reser med sina tva barn i sju-ars aldern) och roker samt riktar sina dodliga pinnar mot Lillemans vagn. Jag vill doda!!!

Sitter en stund och kastar arga blickar samt hogljudda suckar at ackel-parets hall men de tycks inte marka nat. Till slut mesar jag ur och vander mej till Johan.

Argt...

- Vi gar! Jag vill inte att L ska sova i all rok!

Bryskt drar jag ivag vagnen och angrar mej i samma stund! Fan! Jag skulle ha sagt nat! Inte arg eller surt. Mer vuxet och kanske lite praktigt sadar. Men nej, da. Nar det val kommer till kritan ar jag en satans mes!

Jag vet att det inte ar min sak att att rikta pekpinnen mot andra och vara halsan sjalv (med tanke pa alla ol, gud, jag kanske ska sluta kasta sten i alla glashus), men varfor kan folk inte fatta att sma bebisar INTE behover ha cigg-gift under sovstunden?! Ha lite respekt! Aven om det ar tillatet att roka overallt sa kan man val for i h-vete ha nagon som helst kansla!


Eller!?


Ar jag bara en overbeskyddande mor?!


Neej! Jag tycker inte det. Jag haller till exempel inte ol pa deras ungar.


Hmmm... Overstaende mening ar onekligen en aning barnslig, men visar tydligt min poang.


Nu sa. Fick ur mej en del. Ska be karleksfulla tankar till bolm-paret ikvall. Kay Pollack sager att man ALDRIG ska tanka elaka tankar om andra manniskor. Det ar en attack och skadar bara en sjalv.


Eller nat.




Kommentarer
Postat av: Malin

Haha...säger Pollack ja!Jag tänker icke så goda tankar just nu om mitt x som naturligtvis ska ha barn. Fast jag tar tillbaka dom på direkten förstås...Vill ju inte att dom (tankarna alltså) ska komma å bita mig i röven:). Nä goooda, kärleksfulla tankar till alla från mig...hihi. Tack för ditt fina mess. Du är bäst, bäst!!!

2008-11-08 @ 20:02:15
Postat av: Pian

Hej vän! Såklart du har rätt att bli rätt! Respekt är det minsta man kan begära...jag är ju fd rökare själv och skulle aldrig ha kommit på tanken att röka nära bebis...

Vi saknar dig!!! HOppas du njuter!! pösss pia

2008-11-12 @ 18:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0