Julkort är mysiga. Ibland...

I Kickis fantasi:

En hund, en ettåring ska bli ett fint julkort. Lilleman sitter i pulkan på var baksida. Det är gnistrande snö och vår vackra svarta hund sitter fint bakom pulkan med nyfiken blick och är så där fin som bara hon är. Lilleman skrattar och Geisha hänger INTE med öronen. I bakgrunden syns hästarna i hagen. Kortet framkallas och Kicki pysslar. Kortet blir juligt och fint och hela släkten får tårar i ögonen när de öppnar kuvertet.

I Kickis verklighet:

En hund, en ettåring ska bli ett fint julkort. Lilleman sitter i pulkan på vår baksida. Det är visserligen snö men jorden (som borde vara gräs vi det här laget) lyser igenom brun och tråkig. Bakom pulkan sitter Geisha med sur min och hängande öron. Lilleman är aningen arg och försöker krypa ur pulkan under tiden som Geisha hellre vill springa och hämta pinnen som ligger en bit bort. Hästarna i bakgrunden har för längesen försvunnit ur bild längst bort i hagen och Kicki skriker på maken att han ska, citat: " För i helvete säga åt hunden att sitta still och lyfta blicken!!!" Kicki framkallar och pysslar. Framkallningen blir lika bedrövlig som motivet och pysslet går i samma stil. Släkten får tårar i ögonen av medlidande för hur misslyckat "julkortet" blev.

Jag som äntligen har en fin familj att visa upp...

Dagens tacksamhetstanke:

TACK för mina och Johans föräldrar som ALLTID kommer att vår familj är fin :)

Kommentarer
Postat av: Bloggaren själv!

Jag MÅÅÅÅSTE skriva sista meningen rätt!



Ska vara:



TACK för mina och Johans föräldrar som ALLTID kommer tycka att vår familj är fin :)

2008-12-06 @ 19:13:19
Postat av: Ulli

Jag dör av skratt!!! Det gick till exakt likadant här hemma. Fast jag skulle få till ett foto till december månad i fotokalendern... På med lussekläder på båda barnen (båda för långa klänningar som dom snubblade i) Joseph stolt o glad stjärngosse men lillasyster..ville ej ha luciakrona o sen när jag tar foto vill hon springa o se hur kortet blev nästan redan innan jag tagit det...



Hade rekvisita med fin fäll o juleljus, men ingen stämmning direkt när jag bara skriker o gastar o stressar på både M o barnen, kortet blev en smärre katastrof, men i brist på annat så fick det ändå en plats i kalendern.



Julkort fick bli ett foto från i somras..smärtfritt o skönt. Ser så framemot att få beundra din fina familj när kortet kommer.



Kram

2008-12-06 @ 23:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0