I suck!

Jo, men det är så kul för mej. Jättekul! Verkligen! Att jag är en sån fena på inredning. Jag är så glad för min skull! Jag är fan gladast av alla!

Ironi, mina vänner! Det enda som gör att det känns okej att verkligen suga på någonting.

Saker jag suger på (inte på det snuskiga viset!):

- INREDNING!!!
- Praktiska saker såsom sömnad (heter det så?), snickeri, lagningar av trasiga saker, glödlampsbyte, billagning etc.
- Aktiviteter som kräver tålamod.
- Att se objektivt på saker.
- Att INTE hasta vidare i livet utan att tänka efter.
- Korsord, sudoku, knep och knåp.
- Logiskt tänkande.
- Att komma ihåg att ta p-piller i rätt tid varje dag (därav Lennon).
- Att inte bli arg innan jag hunnit fatta varför jag är arg.

Ovanstående lista kan göras längre men jag har läst att man inte ska fokusera på saker man suger på. Men jag tänker att ironi kanske roar någon och därmed har jag vänt något neg till pos :) Bra va?!

Innan jul ska jag ha:

- Slutat störa mej på ful julpyntning.
- Gått ner tre kilo.
- Slagit in min vigselring till rätt storlek.
- Framkallat kort på ett BRA sätt, INTE via vår dator.
- Börjat jogga.
- Förberett mej på att inte bli irriterad på pappa på julafton.

Dagens tacksamhetstanke:

TACK för att jag inte suger på allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0